Nationaal Gezondheidsplan - terug naar startpagina Nationaal Gezondheidsplan voor consumenten
Deelnemers
Beter op school met groente en fruit
Nationaal Gezondheidsplan - Het rendement van vitale werknemersNationaal Gezondheidsplan - Het rendement van vitale werknemers

Het eten van groente en fruit onder studenten heeft mogelijk een gunstige invloed op hun studieresultaten. Dat blijkt uit een Canadees onderzoek waaraan 325 studenten van vier verschillende vragenlijsten werd informatie verkregen over hun voedingspatroon. Ook de studieresultaten werden geëvalueerd. Onder de groep van studenten als geheel bleek de gemiddelde consumptie van groente en fruit lager dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden voor deze producten. Hetzelfde bleek het geval voor de hoeveelheid melk die werd gedronken. Wat betreft consumptie van groente en fruit werd echter wel een opmerkelijk verschil geconstateerd tussen hen die hoge studieresultaten behaalden en hen die laag scoorden. De studenten met de hoogste studieresultaten aten namelijk significant vaker dagelijks groente en fruit. De bevindingen nodigen volgens de onderzoekers uit tot nader onderzoek over dit onderwerp.

Canadian Journal of Dietetic Practice and Research 2008; 69 (3):141-4

Open in Acrobat reader en print het onderdeel

Zoeken
Gezondheidsnieuws